Så blir nya utbildningen – från branschorganisationen 6 december, 2023Ska skapa tryggare affärer och relationer med annonsörer. IAB, Interactive Advertising Bureau, är den ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring....IAB Sverigekreatörsutbildning
Så fördelas intäkterna inom influencer marketing – de tar den största delen 5 december, 2023Nya siffror visar hur annonsörerna väljer att investera. Nya siffror från IRM (institutet för reklam- och mediestatistik) som...EkonomiIAB SverigeInfluencer marketing
Podcasts vinner ännu mer mark – nära en halv miljard i intäkter 4 maj, 2023”En betydligt högre tillväxttakt”. Under 2022 ökade annonsinvesteringarna för podcasts med 22 procent. För 2023 och 2024 är...annonseringIAB SverigeIRMPodcastSverigeSveriges Tidskrifter
Certifiering i branschen ses som nödvändig – ”så att även vita medelåders män ska förstå” 6 september, 2022Influencerbranschen är relativt ung och svårnavigerad, nu hoppas aktörer på hjälpande riktlinjer. Magnus Noord, som är vd på...CertifieringIAB SverigeMagnus NoordProadSverige
Influencer-branschen väntas omsätta 1,5 miljarder – ”attraktivt för annonsörer” 2 juni, 2022Institutet för reklam- och mediestatistik har, på uppdrag av IAB Sverige, undersökt influencer marketing-branschen och kommit fram till...IAB SverigeMarknadsföringSverigeUndersökning