Tiktok om 2023: Tre megatrender du måste ha stenkoll på 29 december, 2022Så förändras konsumentbeteendet. Den växande videoplattformen Tiktok har släppt en ny rapport där man spår kommande trender och...annonseringInternationelltMarknadsföringSpaningTikTok
Varumärken bojkottar – Pernilla Nyrensten tar ställning: ”Okej om man ber om ursäkt” 23 november, 2022”Krocken får inte bli för stor”. Friluftsvarumärket Revolutionrace har synts i flera samarbeten med influencers, bland annat med...Margaux DietzMarknadsföringRevolution race
Branschen går emot retuschering – nya riktlinjer: ”Influencers kommer verifieras” 17 november, 2022”Ett första steg till att skapa en förändring”. Att retuschera, eller inte retuschera, bilder och videos på sociala...Bianca KronlöfBilderFelicia BergströmImane AsryKOMMLagar och reglerLinda-Marie NilssonMarknadsföringNicole FalcianiretuscheringSveriges AnnonsörerSveriges MediebyråerTone SekeliusWe Are Era
Därför valde Bubbleroom Rebecca Stella: ”Ett kliv in i gamla Rebecca” 27 oktober, 2022”I linje med vad jag tror och står för”. Idag släpper modeföretaget Bubbleroom en ny kollektion, och den...BubbleroomE-handelintervjuMarknadsföringRebecca Stella
Lag om märkning av retuscherade bilder får kritik – ”pinsamt för oss som bransch” 22 september, 2022”Att en hel bransch inte har svarat på remissen är speciellt”. Att alla redigerade, retuscherade eller manipulerade bilder,...InternationelltLagar och reglerMarknadsföringSociala Medier
Vi avslöjar allt från IM Expo – ”viktigt med egen plattform när algoritmerna spökar” 31 augusti, 2022”Vissa företag vill att ett samarbete ska sticka ut väldigt mycket. Men det är inte alltid positivt”. Idag...EventLa LindaLinda HörnfeldtMarknadsföringProadZeina MourtadaZeinas Kitchen
Cure Media gör rekordår – Över 100 miljoner i omsättning 25 augusti, 2022“Nya kunder, större budgetar samt att branschen växer”, anges som anledning i årsredovisningen. Influencer marketingbyrån Cure Media hjälper...Cure MediaEkonomiMarknadsföring
Influencer-branschen väntas omsätta 1,5 miljarder – ”attraktivt för annonsörer” 2 juni, 2022Institutet för reklam- och mediestatistik har, på uppdrag av IAB Sverige, undersökt influencer marketing-branschen och kommit fram till...IAB SverigeMarknadsföringSverigeUndersökning
TV-profilen kliver in på ny arena – ”skillnad på råd från en influencer” 20 maj, 2022Kalle Norwald är en man med många bollar i luften och många titlar. Han är sexolog, författare, TV-profil...AcastKalle NorwaldMarknadsföringPodcastSex och relationer
Homage avslöjar hemligheten bakom rekorden: ”Vi är inga ja-sägare” 6 maj, 2022För fyra år sedan grundades marketing-byrån Homage av entreprenörerna Joakim Berggren, Calle Francke och Jonas Linder. I början...HomageMarknadsföringSverige