Så går det för Det Skaver-trion – raketökar med 250 procent 28 december, 2022”I linje med bolagets plan”. Den 15 oktober 2019 släppte Cassandra Klatzkow, Elsa Ekman och Nadia Kandil sitt...Cassandra KlatzkowDet SkaverEkonomiElsa EkmanNadia KandilPodcast
Third Ear gasar på – ”poddbranschen är fortfarande omogen på flera håll” 21 december, 2022”Bäst i Norden på innehåll”. Third Ear Studio, podcastbolaget som bildades av Just Stories, Soundtelling och Third Ear...PodcastThird Ear Studio
Live idag: Influens.se lanserar podd – kliver in i influencervärlden 20 december, 2022”Kastar oss ut och testar en ny kanal”. Podcasts är ett växande fenomen som har gjort stor succé...Influens.sePodcast
Har inte poddat på 3 år – drar ändå in nära 130 000 kronor 13 december, 2022Fortsatt höga lyssnarsiffror. Det var i augusti 2019 som Bianca Ingrosso och kollegan Alice Stenlöf släppte sitt sista...Bianca IngrossoEkonomiPodcast
Poddjättarna om 2023 – ”förhoppningsvis har vi sett slutet” 5 december, 2022Vissa format lever kvar men med förbehåll: "här behövs en nytändning för formatet".AcastAller mediaPodcastPodmePodplay
Emil Persson om resan med Fördomspodden – ”töntigt att pissa på ordet influencer” 2 december, 2022"Det är helt enkelt mer min melodi att vara tillgänglig för alla".Emil PerssonFördomspoddenintervjuPodcast
Lansering: Lägg upp poddreklamen själv – ”viktigt steg” 30 november, 2022”Ytterligare en intäktskanal”. En reklamplattform för självbetjäning. Det är vad podcastbolaget Acast har tagit fram och lanserar idag....AcastannonseringInternationelltPodcast
Ny undersökning – så lyssnar kvinnor på podd 29 november, 2022"Stort intresse att få ta del av omtyckta profilers värld".Aller mediaPodcastSverigeUndersökning
Alex & Sigge släpper ny podd – ”det perfekta formatet” 29 november, 2022"Vi ser projektet som ett startskott för ett långt och givande samarbete".Alex SchulmanAmazon PrimeHannah WidellPerfect Day MediaPodcastSigge Eklund
Podspace drar in nya miljoner – ”vill absolut vara ett alternativ till Acast” 28 november, 2022"Vi ser att poddmarknaden rör på sig och vi vill växa och ta större del av kakan".AcastEkonomiPodcastPodspaceSverige