En tillbakablick.
Nu går vi strax in i ett nytt år. Men innan vi kliver in i 2023, vill vi på Influens.se se tillbaka på året som gått.
Vårt syfte med den här branschtidningen är att öka kunskapen i branschen, att göra den tillgänglig för alla och att vara en mötesplats för alla branschens aktörer.
Förra året var vi glada över att vi äntligen lanserade Influens.se, och i år kan vi med stolthet säga att vi genomförde Sveriges största – och första – Influencer Marketing Summit. Ett branschevent där nära 800 personer samlades. Vi hade över 20 talare på plats, och alla sessioner var välfyllda. Inspirationen flödade i lokalen. Bilder togs. Telefonnummer utbyttes och allt avslutades med mingel och en festlig AW.
Det var en viktig dag för oss, men ännu mer för branschen som bevisade att ett sånt här event behövs. Nu laddar vi inför IMS23, som ska bli ännu vassare.
Men nog om det. I nyhetsväg var 2022 ett väldigt spännande år också. Och som alltid är det listor och siffror som toppar. Ökade omsättningar, nya bolag och oväntade händelser – en klassisk mix.
Längre ner har vi listat årets tio mest lästa nyheter, ifall någon har missat (troligtvis inte) någon av dem. Men redaktionen på Influens.se vill även tipsa om fem lite djupare och längre artiklar som vi tycker är värda att slänga ett öga på.
Sist men inte minst vill vi tacka Er, våra läsare, för det här året. Nu tar vi en liten paus och så hörs vi nästa vecka igen, efter allt nyårsfirande.
Gott nytt år! Önskar redaktionen.
Redaktionens val:
Mest lästa artiklarna under 2022 på Influens.se:
Nr. 4
Idag: Här är Bianca Ingrossos nya företag – ”jobbat dag och natt”
Och på tal om listor så har vi, som varje år, satt ihop en lista över Sveriges största profiler på Instagram. Missa inte den: